REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
1. Złóż wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców. Oznacza to, że przed rozpoczęciem działalności żłobek lub klub dziecięcy musi zostać wpisany do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez wójta, burmistrza lub prezydenta właściwego ze względu na miejsce funkcjonowania planowanej placówki.
Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem żłobka lub klubu dziecięcego odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowy Emp@tia.
Wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
W celu uzyskania dostępu do ww. systemu elektronicznego i jego dalszej obsługi należy:
1. Założyć profil zaufany lub podpis elektroniczny; informacje dostępne są pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany ;
2. Założyć konto na Platformie Informacyjno-Usługowej Emp@tia, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: https://www.mpips.gov.pl
Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych na terenie miasta Wronki to 500,00 zł.
Wpłat można dokonywać na rachunek bankowy
Nr konta bankowego Gminy: BS Wronki 31 8961 0002 0000 0000 0752 0009
W tytule opłaty należy wskazać odpowiednio:
• wpis do rejestru żłobka ………….(nazwa żłobka i jego adres)
• wpis do rejestru klubu dziecięcego………….(nazwa klubu dziecięcego i jego adres)
Dokumenty
1. Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
5. Zaświadczenia o niekaralności
6. Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu
7. Oświadczenie o uiszczeniu opłaty
Jeśli do rejestru chcesz wpisać żłobek, dołącz do wniosku decyzję sanepidu potwierdzającą spełnianie wymogów sanitarno-lokalowych.
Jeśli do rejestru chcesz wpisać klub dziecięcy, dołącz opinię wójta, burmistrza lub prezydenta miasta potwierdzającą spełnianie wymogów sanitarno-lokalowych.
Jeśli jesteś osobą fizyczną, dołącz zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.
Termin
Przed rozpoczęciem prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
2. Urząd sprawdzi twój wniosek
W przypadku braków we wniosku, urząd wezwie cię do ich usunięcia. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeżeli nie usuniesz braków w terminie, to urząd pozostawi sprawę bez rozpoznania, czyli nie załatwi twojej sprawy.
Jeżeli nie zapłacisz za wpis do rejestru, to urząd wyznaczy ci termin do zapłaty. Będzie to od 7 do 14 dni. Jeśli nie zapłacisz w wyznaczonym terminie, urząd zwróci ci wniosek lub pozostawi bez rozpatrzenia.
Termin
W ciągu 7 dni.
3. Urząd wpisze cię do rejestru i wyda zaświadczenie o wpisie
Urząd sprawdzi czy:
- spełniasz warunki wymagane do prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego oraz
- nie masz orzeczonego zakazu wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Jeśli weryfikacja będzie pozytywna, to urząd wpisze twój żłobek lub klub dziecięcy do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Po wpisie otrzymasz zaświadczenie o wpisie do rejestru.
Jeśli nie spełniasz wymogów, albo masz zakaz wykonywania działalności, to urząd nie wpisze twojego żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru. Dostaniesz wówczas decyzję o odmowie wpisu.
Dokumenty
Zaświadczenie o wpisie dostaniesz najpóźniej w ciągu 7 dni po wpisie.
Ile będziesz czekać
Sprawę załatwisz w 7 dni.
Pamiętaj! Jeśli urząd nie wpisze twojego żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru, a od dnia wpłynięcia do urzędu wniosku o wpis upłynęło 14 dni, to po tym czasie możesz rozpocząć prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy urząd wezwie cię do uzupełnienia wniosku. Wtedy termin 14 dni liczy się od dnia, w którym uzupełnisz wniosek.
Jak możesz się odwołać
Od decyzji o odmowie wpisu do rejestru możesz się odwołać. Masz na to 14 dni – licząc od dnia, w którym otrzymałeś decyzję. Odwołanie złóż do samorządowego kolegium odwoławczego za pośrednictwem urzędu gminy, który odmówił ci wpisu.
Dodatkowe informacje
W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:
1. Wystąpienia, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji - w przypadku danych lub informacji tj.:
- nazwa lub imię i nazwisko oraz siedziba lub adres podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- numer NIP podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- zawieszenie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- liczby miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;
- dostosowanie do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki.
2. Dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego - w przypadku danych lub informacji tj.:
- godziny pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
- adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
- liczba dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;
- wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
Szczegółowych informacji na temat Rejestru żłobków i klubów dziecięcych udziela Samorządowa Administracja Placówek Oświatowych we Wronkach, tel. 67 2540218
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j Dz.U. z 2024, poz. 338 ze zm.).
- Kliknięć: 756